Onze IT’ers over Huuskes: “De complexe IT-omgeving maakt het uitdagend”

Previder ondersteunt Huuskes op het gebied van infrastructuur en systeembeheer. Met het leveren van 50.000 verse maaltijden per dag kan Huuskes zich geen downtime veroorloven. Achter de schermen werken onze IT’ers met veel passie om ervoor te zorgen dat de gehele IT-omgeving van de maaltijdproducent draaiende blijft. Wat maakt het werken voor klanten zoals Huuskes zo interessant? We vroegen het aan onze collega’s Martijn Koster (IT-Specialist) en Richard Gervink (IT-Consultant).

Wat is jullie rol bij Huuskes?

Richard: Als IT-Consultant hou ik mij bezig met het schrijven van technische ontwerpen van IT-omgevingen. Inmiddels hebben we al veel projecten bij Huuskes opgeleverd, zoals het vernieuwen van de storagesystemen, firewalls en de Citrix-omgevingen. Als een project opgeleverd is, neemt onze afdeling Managed Services of Detachering het verder op.

Martijn: En dan kom ik als IT-Specialist om de hoek kijken. Samen met mijn collega Kenneth word ik vanuit Previder gedetacheerd bij Huuskes. Dat houdt in dat ik het eerste aanspreekpunt ben voor diverse vraagstukken op het gebied van IT. Dan moet je denken aan het configureren van nieuwe werkplekken, servers, netwerken en applicaties. Kortom, ik ben nauw betrokken bij alle ondersteunende IT-werkzaamheden binnen Huuskes.

Wat maakt het interessant om voor een klant als Huuskes te werken?

Richard: Zoals je in de video ziet, kan Huuskes zich geen downtime veroorloven. Daar moet je rekening mee houden bij het schrijven van de technische ontwerpen. Omdat de continuïteit van de systemen ontzettend hoog moet zijn, moet alles in High Availiabilty-status draaien.Dat houdt in dat er altijd een server stand-by staat die de processen overneemt, mocht er een andere server uitvallen. Zo ben je verzekerd dat je processen altijd blijven draaien. Omdat alles in HA-status moet draaien, is het voor mij als IT-Consultant uitdagend om nieuwe technische ontwerpen te schrijven.

Martijn: De continuïteit maakt Huuskes inderdaad een prachtige klant. Daarnaast is het interessant dat er meerdere vestigingen zijn en dat er gebruik wordt gemaakt van maar liefst vier datacenters. Als laatste is Huuskes uitdagend, omdat het een complexe infrastructuur heeft. Werkelijk waar alles is maatwerk. Volgens mij zijn Word, Excel en Outlook de enige standaardapplicaties die hier gebruikt worden. Je moet je voorstellen dat er bij een kleine MKB-klant veel gestandaardiseerd wordt, maar in deze infrastructuur zitten heel veel koppelingen. Alles ‘praat’ met elkaar en elk proces is afhankelijk van IT, van orderpicking tot het koken.

Waarom kiest Huuskes ervoor om hun IT uit te besteden aan een IT-leverancier?

Richard: Op deze manier wordt Huuskes volledig ontzorgd en hoeven ze zich alleen maar zorgen te maken over hun applicaties. Ze kunnen zich volledig focussen op hun eigen business en hebben geen omkijken naar de infrastructuur. Wij beheren hier dan ook allerlei facetten van IT: netwerken, applicaties, back-end, front-end, storage, noem het maar op. Het zegt genoeg dat er vier afdelingen van Previder betrokken zijn: Consultancy, Detachering, Managed Services en de Servicedesk.

Martijn: Op een gegeven moment wordt zo’n infrastructuur ook te complex voor een klant. De techniek gaat immers zo hard. Voor Huuskes is het niet haalbaar om bij te blijven op IT-gebied en daarom wordt Previder voor de nodige expertise ingeschakeld.

Waar ben je het meest trots op?

Richard: Dat de klant een idee en verwachting heeft en dat wij dat vervolgens kunnen vertalen naar een passende IT-oplossing. Dat geeft mij de meeste energie. We zijn een samenwerking aangegaan om die wensen zo goed mogelijk aan te laten sluiten, en daar houdt het niet op. We nemen Huuskes continu mee in het volgende traject. Zo zijn we nu bezig met een upgrade van het applicatielandschap.

Martijn: Ik ben er trots op dat een grote klant als Huuskes volledig vertrouwt op de kennis en kunde van Previder. Ze leggen het fundament van de organisatie in onze handen. Dat geeft een enorme blijk van vertrouwen.

En wat betekent dat voor jou als IT-er?

Martijn: Je krijgt bij Previder de kans om voor grote klanten als Huuskes te werken. Dat zegt veel over de organisatie. Ik vind het erg prettig dat je kennis kunt uitwisselen met gespecialiseerde collega’s en dat we een uitgebreid aanbod van diensten hebben. Als IT’er ben je bij Previder simpelweg aan het juiste adres.

Richard: Daarnaast kom je over de vloer bij allerlei verschillende bedrijven in diverse markten. We bedienen woningcorporaties, zorgklinieken, gemeentes, softwareleveranciers, et cetera. Je komt overal. Ook na 19 jaar werkzaam te zijn bij Previder blijft dat gaaf!

Kom je bij ons werken?

Ontdek hier meer over hoe het is om te werken bij Odin Groep

Meer over onze cultuur

Odin Groep

Expolaan 50
7556 BE Hengelo

Lage Biezenweg 3
4131 LV Vianen

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico