Hoe is het om te werken als IT Support Engineer bij Previder?
Bij Managed Services hebben we één plek waar alle vragen beantwoord kunnen worden of storingen opgelost kunnen worden. Een van de collega’s op deze afdeling is Cas Exterkate. Hij is 22 jaar oud, is zowel mbo-niveau 3 (ICT-beheer) en niveau 4 (netwerkbeheer) afgestudeerd en is inmiddels een jaar aan het werk als IT Support Engineer. Wij stelden hem vijf vragen over zijn werk.
1. Wat doet deze afdeling precies?
Bij Managed Services werken we met ruim 30 collega’s aan klantomgevingen. Aan de ene kant werken we aan incidenten en wijzigingsverzoeken van klanten en aan de andere kant aan proactief beheer. Daarbij kan je denken aan migraties en updates van omgevingen. Dat doen we met vier teams waarin ieder zijn specialisme heeft.
2. Bij welk team zit jij?
Ik hou me bezig met Werkplekken & Cloud-apps. Met dit team werken we aan allerlei applicaties op het gebied van de online werkplek, zoals Citrix, Office 365, Ivanti en RDS. Als er problemen zijn met applicaties of servers, dan komen deze in ons zogeheten bakje terecht. Vervolgens los ik de problemen op of schakel ik met IT-Engineers of IT-Specialisten wanneer de vragen complexer zijn. Uiteraard werken we ook veel samen met de andere teams: Storage, back-up & virtualisatie, OS & back-end applicaties en Netwerken & Firewalls.
3. Wat is het voordeel van de specialismes?
Doordat we de afdeling hebben opgesplitst in verschillende technische specialismen kunnen we onze klanten sneller helpen met de juiste kennis. Ook voor mij en mijn collega’s is deze splitsing prettig. Je kunt namelijk niet kennis hebben van elke tak binnen de IT. Ik kan me nu echt specialiseren in het vakgebied wat me het meest trekt. En als blijkt dat het ene specialisme je toch niet goed bevalt of je wilt je kennis uitbreiden, dan kun je eenvoudig de switch maken naar een andere.
4. Hoe blijf je bij met de nieuwste trends en ontwikkelingen?
Ieder jaar volgen we trainingen en opleidingen. Je mag zelf bepalen welke opleiding je gaat volgen, zolang deze maar bij jouw specialisme passen. Zo ga ik volgend jaar MS100 (Microsoft 365 Identity and Services) en MS101 (Microsoft 365 Mobility and Security) volgen. Daar kijk ik enorm naar uit!
5. Wat maakt werken bij Managed Services interessant?
Het is een dooddoener, maar geen dag is hetzelfde. Previder is een Managed Services Provider en we beheren dus veel complexe klantomgevingen. Als je bijvoorbeeld voor een interne IT-afdeling werkt krijg je telkens te maken met dezelfde omgevingen en systemen. Bij Previder is dat niet zo, want hier gebeurt alles wat mogelijk is op het gebied van IT voor honderden verschillende organisaties. Elke omgeving steekt dan net iets anders in elkaar, waardoor je continu leert. En daarnaast werk je in een superhecht team met hele leuke collega’s, maar dat is iets wat je zelf moet ervaren haha!
Ga jij de uitdaging van Cas aan?
Ook aan de slag als IT Support Engineer bij Previder? Dat kan!